זיהוי חסרים אנרגטיים

מהם חסרים אנרגטיים כל פעילות דורשת אנרגיה שתממן את הפעילות. האדם ניזון מאנרגיה לצורך הפעילות הזאת. האנרגיה שמממנת את הפעילות מורכבת משלוש אנרגיות וכשהן מתחברות הן הופכות לאנרגיה פיזית שדרכה הגוף יכול לפעול. אנרגיית אש, אנרגיית מים, אנרגיית אוויר. המטרה היא שכל שלוש האנרגיות יהיו באיזון כך ששום אנרגיה לא תחסר והן יתמכו אחת בשנייה. אם חשים עייפות או חוסר רצון לפעילות זה סימן שאחת מהאנרגיות חסרה ואין ממנה מספיק כדי לממן את הפעילות. כלי הזיהוי מראה איזה מהאנרגיות נמצאת בחוסר וניתן דרך זה לפעול כדי להוסיף מאותה אנרגיה ולהשלים את החסר. כלי הזיהוי שניתן כאן נותן זיהוי לסוג האנרגיה החסרה מבין השלוש. השלמת האנרגיה החסרה נתונה בידי האדם עצמו. 

כלי זיהוי החסרים האנרגטיים כלי זיהוי חסרים אנרגטיים בא לתת לאנושות את יכולת זיהוי האנרגיה שחסרה. קמים בבוקר עייפים, חוסר רצון לפעילות, לא בא עשות כלום, לוקח זמן לעבור לפעילות, כל אלו סימפטומים של חוסר באנרגיה של אחת מתוך השלוש. לא נכון להוסיף אנרגיה באופן כללי כי הוספה כוללת לא מאזנת את האנרגיות, אלא רק מעלה את כמות האנרגיה בכל השלוש. המטרה היא לזהות מה חסר ורק אותו לחזק ולשפר. תחושת חוסר אנרגטי יכולה לבוא בכל צורה, החל מהקימה לאחר שינה, עקב לימוד, עקב פעילות פיזית מעבר ליכולת. כל אחד מהחסרים יכול לנבוע ממיעוט של אנרגיה אחת או יותר. הקושי הוא לזהות איזה משלושת האנרגיות נמצאת בחוסר, קושי זה מביא לכך שמנסים למלא את החסר וממלאים את כל שלושת האנרגיות בתקווה שאחת מהן היא החסרה. פעולה זאת רק מגבירה את חוסר האיזון ומגבירה את הסימפטום. 

השימוש בכלי זיהוי החסרים האנרגטיים  לפני בניית המסך על האדם לחשוב על הסימפטום שחוסר האיזון גורם לו, לאחר מכן להעלות את המסך, על המסך יופיעו שלושת עמודות האנרגיה והן יראו איזו מהאנרגיות הפועלות נמצאת בחסר. לאחר שהכלי הראה איזו האנרגיה שנמצאת בחסר והיא הגורמת לסימפטומים ניתן למלא את החסר בהטענה אנרגטית והיא תיעשה בדומה להטענה שמוסברת בכלי הזיהוי והעזרה למערכת החיסון. הפעלת כלי זיהוי החסרים האנרגטיים יכול להיעשות לאחרים בתנאי שהם יחשבו בזמן הפעלת המכשיר על הסימפטום שהחוסר האנרגטי גורם לו.