זיהוי אמת או שקר

מה הגורם לאמת או לשקר האנושות נמצאת בתקופת מעבר בין שליטה דומיננטית של יסוד המים לבין שליטה דומיננטית של יסוד האוויר. התנהלות שני היסודות האלו היא שונה במהותה. יסוד המים שואף להסתיר בעוד יסוד האוויר שואף לגלות. השקר מסתיר והאמת גלויה. הרבה מהשקרים ועיוותי האמת לא נובעים מתוך כוונה רעה, אלא מתוך הרגל רב שנים. הבעיה העומדת היום בפני האנושות היא לדעת לזהות את השקר ולגלות את האמת כי השקר עוצר את התפתחות האנושות ואילו האמת נותנת לאנושות את נקודות המוצא הנכונות ומעניקה לו פחות טעויות בדרך התפתחותו. 

שימוש בכלי זיהוי האמת או השקר  השיטה שבה עובד הכלי מסתמכת על עכשוויות ומיידיות ולא לאחר מעשה. זה אומר שבדיקת האדם האם הוא דובר אמת או שקר נעשית ממש בתחילת השיחה עצמה. לשם כך האדם הבודק חייב להעלות את המסך מיד בתחילת השיחה עם האדם הנמצא בדו שיח איתו. כלי זיהוי האמת או השקר לא יכול להיות מופעל במשך ולאחר השיחה, לכן פעולת כלי הזיהוי היא מיידית. האדם המשתמש בכלי הזיהוי לא יכול להפעילו על עצמו כי הוא יודע מה האמת ומה השקר שיש בו, לכן כלי זיהוי האמת או השקר יופעל רק על אדם אחר.  פעולת הכלי תהיה נכונה רק בתחילת התשובה ולא לאורך מתן התשובה. כלי זיהוי האמת או השקר עובד גם בשיחת טלפון, אבל מיד בתחילת השיחה, הכלי יעבוד גם דרך ריאיון חי בטלוויזיה, בתנאי שאין הפרעות מאנשים סביב המרואיין. שום ריאיון מוקלט לא יפעיל את כלי הזיהוי. 

פירוש התוצאות בכלי זיהוי האמת או השקר  מיד עם העלאת המסך יופיעו חלקיקים על המסך, אם החלקיקים מפוזרים וגוונם כחול האדם לא דובר אמת כי מחשבתו פזורה ולא ממוקדת. אם החלקיקים בגוון הכחול מסודרים על המסך, ואין חשיבות לצורת הסידור, האדם דובר אמת ואופן הסידור הוא רק דרך התמקדות המחשבה שלו. אם האדם יאמר שהוא מתכוון לבצע ייראו חלקיקים בצבעי כל היסודות על המסך, אם החלקיקים מפוזרים זה שקר, האדם לא מתכוון לבצע, אם החלקיקים בצבעי היסודות מסודרים ולא מפוזרים האדם דובר אמת ויש בכוונתו לבצע, ושוב דרך הסידור אין לה חשיבות.