חקר המזון

האנושות הולכת ומשמינה. כמויות המזון שבתקופה הזאת האנושות צורכת הם הרבה מעבר למה שהיא באמת זקוקה לצורך ניהול אנרגטי נכון של החיים. אנחנו כבני אדם לא יודעים להתאים את המזון שאנחנו אוכלים לצרכינו בצורה כזאת שנאכל ושלא נשמין. הארוחות שאנחנו אוכלים כנועות למסגרת של ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב. נכון שהיום בגלל מהירות החיים התרגלנו לאוכל מהיר כי אין לרובנו את הזמן להקדיש לארוחה איטית. לכן רוב הזמן אנחנו חוטפים ואוכלים סוגי מזון שלא מתאימים לנו והתוצאה היא שהגוף לא יכול להשתמש בכל האוכל אלא רק בחלקו ואת השאר הוא אוגר כשומן.

אנחנו רצים כל הזמן אחרי דיאטות, כל פעם יש איזו דיאטה שמבטיחה להוריד במשקל. כל הדיאטות מורידות במשקל, מי מהר יותר ומי לאט יותר, אבל הבעיה היא לא הדיאטה אלא מדוע אנחנו עולים חזרה במשקל לאחר סיום הדיאטה. זה שאנחנו מחסרים מהגוף אנרגיה בצורת אוכל זה מאלץ אותו להשתמש במאגרי השומן וכך המשקל יורד. מדוע יש כאלו שבמהלך עשיית הדיאטה הם מרגישים חולשה, סחרחורות, אפאטיה, וחוסר רצון לפעילות. זה לא צריך היה להיות כך, כי הגוף בכל מקרה משתמש באנרגיה ולא חסרה לו אנרגיה. הוא רק שואב אותה מהמאגרים הפנימיים. תופעות אלו באות בגלל שמאגרי השומן שהגוף משתמש בהם הם מאגרים שלא התאימו לו כי המזון לא התאים לו ובמהלך הדיאטה הוא משתמש באנרגיה שבעבר הוא דחה אותה.

חקר המזון מביא היבט חדש מכיוון שונה על האוכל. הוא מלמד את האדם להכיר את עצמו ולדעת להתאים את האוכל הנכון עבורו כך שתהליך של השמנה לא יתחיל להיווצר. הוא מלמד איך להתאים את האוכל בכל יום לפי מה שאנחנו עומדים לעשות ולפי סוג האופי האישי. חקר המזון גם נותן אפשרות להורדה במשקל דרך התאמה נכונה של האוכל. אחד הדברים שחקר המזון זיהה אצל בני האדם זאת סטייה גדולה בחישוב ערכי האנרגיה (קלוריות) שנמצאים באוכל, וזאת גם אחת הסיבות שבגללה לא מצליחים לרדת במשקל. אם הערך הקלורי בטבלאות אינו נכון ונוטה כלפי מטה ואנחנו מחשבים את כמות הקלוריות לפיהן, אז איך נרד במשקל? חקר המזון מביא לנו את היכולת לשלוט בחיינו דרך תזונה נכונה, איך לנצל את המזון הנכון כדי להצליח בבחינות, לעשות ספורט, לאכול בצורה נכונה ומותאמת לכל אחד ולא להשמין.
 
כל הזכויות שמורות © זאב אבירז